KÄNNS HOPPLÖST - 1 SEPTEMBER

 
Vi har haft strul med min Passiersadel sen i Mars.
Jag skulle stoppa om min sadel och tänkte att jag skulle prova någon annan då sadelprovaren som jag helst vill ta hjälp av och som vi alltid har tagit hjälp av kan man knappt få tag på, dålig på att ringa upp och lång väntetid. Vi provar ett nytt företag och tänkte att det här skulle gå fortare och billigare. Lång näsa för mig! Vi blev inte alls nöjda på företaget vi provade och sadel satt så illa att det skulle skada min häst. De tyckte att jag skulle rida i den så sätter den sig. Näe du, det gör jag inte!!
Jag bestämde att de inte fick röra min sadel en gång till då jag även såg nya skav på sadeln från jag tror är verktygen som han använde.
 Vi ringde till vår vanliga sadelprovare och det gjorde om sadel så som de sydde upp den. Det blev bra i början.
Så nu vill jag att han ska komma då jag inte är 100 % nöjd.
Jag är verkligen ledsen och nere! Jag vet att det här kommer att ta sin tid som det gjort innan, då han har inte tid att komma just nu och vi har ingen möjlighet att åka ner till Skåne eller Danmark med Dylan.
 
Vet inte alls vad jag ska göra nu. Sadelprovaren är svår att få tag på och han ringer inte upp på bestämda tider. Jag väntar just nu, har gett han veckan ut. Jag vill verkligen inte byta sadelmärke och fabriken i Tyskland gör ett kanonbra jobb. De vet va de håller på med.
Jag har ju inte kunnat rida ordentligt och har missat massa hoppträningar för det här. Känner mig faktiskt lurad oviktig mycket ledsen.
 
Tills jag bestämt mig för om jag ska vänta på han eller byta företag igen så har jag skickat efter en pad som kanske kan hjälpa. Håll tummarna!!
 

Kommentera här: