HEJ DÅ MIN SKÖNA, SES SNART IGEN DÅ - FREDAG 8 SEPTEMBER

 
Lite gladare info om min sadel nu.
Den har skickas nu och ska göras några tillpassningar som gör att den blir bättre. Sadeln sitter bra och känns bra men det var lite saker som jag ville ändra på, så nu är den på G ner igen. Har jag tur så är den hemma igen i nästa vecka. Just sadlar vill jag inte att jag ska vara halvt nöjd med, jag ska var helt nöjd. En sadel kan skada hästen och det kan bli så mycket dyrare med skadad häst än en normalt dyr sadel.
 
Nu är den nerpackad och på väg. Men när den är hemma igen så blir det en bild på hur den ser ut.
Det är i alla fall en Passier Optimum hoppsadel. Visst den är inte så billig men den håller i sååååå många år.  En perfekt sadel för mig och Dylan.
 
 
Från en länk
 
Optimum är utvecklad i samarbete med internationella toppryttare och veterinärer. Optimum ger hästen stor bog- och ryggfrihet samtidigt som ryttaren får en fin kontakt med hästen.

Bomvidden kan ändras i takt med hästens utveckling eller till en annan häst. Sadeln har en mycket bred kanal och bossorna har en större anläggningsyta mot hästens ryggmuskulatur. Sätet har en smal midja. De kilformade bossorna är stoppade med specialfibrer som inte drar åt sig fukt eller klumpar sig. Optimum är tillverkad av specialgarvat kalvskinn. Anatomiskt utformade stöd för skänkeln.
 
 

Kommentera här: