NAKNA SANNINGEN - TORSDAG 16 JUNI

 
Det var hoppträning i går. Kändes inte så där jätte bra. Jag hade valt fel bett, hann inte riktigt rida fram ordentligt som jag hade velat och han var super pigg och stark då vi inte har hoppat på två veckor.
Om sanningen ska fram så känns det som att jag har tappat allt och jag kan inte hoppa just nu. Blir så ledsen och besviken på mig själv. Jag har en sån vilja men det är något som blockar mig som gör att jag blir feg och vill absolut inte hoppas så högt. Mitt självförtoende är i botten och det blir kaos i huvudet.
 
Kollade på lite videor på tidigare träningar i går efter jag kom hem från stallet. Fick en sån bra känsla när jag tittade på dem. Jag försökte spekulera och analysera som jag alltid gör med allt annat.
Jag vill så gärna att vi ska bli bra och jag vet att vi kan bli det med rätt träning. Tycker Dylan är så fin och han har samma vilja som jag har. Han är så taggad och tycker det är så kul. Älskar hans hoppteknik, hans vilja och vår tillit har växt jätte mycket till varandra.
 
Mina mål!
✿ Skynda på långsamt.
✿ Bra att prova flera tränare. Hoppning och dressyr.
✿ Mer markarbete med många bra bomövningar.
✿ Få bort studdsen och få han tagga ner sig lite mellan hindren. I alla fall minska på det.
✿ Hoppa högre och bli bekväm i det.
✿ Släppa kraven på mig själv och ha mer kul.
✿ Vi ska bli ett bra team tillsammans.
✿ Ut på några småtävlingar.
 
En bildserie när han skippar landingen mellan hindret och sista bommen. Han klipper det som ett hinder. Det ska vara ett galoppsteg mellan :)
 Alltså, den här hästen!! Jag älskar han såååå mycket. Han ger så mycket glädje och kärlek.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 ida:

Jag har en veckans blogg tävling på min blogg!
Hoppas du skulle vilja vara med :)

Kommentera här: